Pas op met AliExpress! Open altijd een “Dispute” op tijd!

Helaas kreeg ik laatst weer een chatbericht binnen van iemand die 3 maanden geleden 130 euro had uitgegeven en het product nog niet heeft ontvangen. Het slechte nieuws, in vrijwel alle gevallen ga je het product ook niet ontvangen. Wel is er iets van te leren en zijn er een aantal dingen om te controleren.

Ga allereerst naar https://s.click.aliexpress.com/e/i2zzrnI en controleer ieder detail van jouw adres. Het komt met grote regelmaat voor dat een huisnummer is weggevallen of weggelaten. Een pakketje zonder huisnummer komt vrijwel nooit aan.

Klopt het huisnummer en het volledige adres, ga dan naar https://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm om contact op te nemen met de verkoper. Dat kan altijd, ook nadat een “geschil” of “dispute” niet meer opgestart kan worden.

Wat als je wel op tijd bent, wanneer open je een geschil?

Een geschil ontstaat wanneer jij een product niet ontvangt binnen 60 dagen. Een geschil open je eenvoudig via https://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm via de app of via de website van AliExpress.

AliExpress geeft de verkoper in eerste instantie 5 dagen om het probleem op te lossen. Gebeurt dat niet, dan neemt AliExpress het probleem over en wordt het netjes opgelost. Meestal krijg jij gewoon jouw geld terug binnen een paar werkdagen.

Een geschil kan worden geopend tot 15 dagen nadat jij het product hebt gemeld als zijnde ontvangen of binnen 60 dagen na de dag dat een bestelling is geplaatst. Na 60 dagen wordt het product automatisch gemeld als zijnde ontvangen en krijgt de verkoper het geld. Na die 60 dagen heb je dan nog 15 dagen om een geschil te openen.

Eenvoudig gezegd, een geschil moet uiterlijk 75 dagen na de besteldatum zijn gemeld. Daarna ben je simpelweg te laat. Je mag proberen contact te leggen met de klantenservice, maar die zijn niet altijd even behulpzaam. Via https://s.click.aliexpress.com/e/bEamu76 kan je direct contact krijgen met de klantenservice via chat.

Heb jij verder vragen? Laat jouw reactie achter of reageer via de chat!

12 gedachten over “Pas op met AliExpress! Open altijd een “Dispute” op tijd!

  1. Arno Reijnen Beantwoorden

    Hallo,
    Ik zit nog steeds te wachten op mijn produkten of mijn geld terug. Je zou nog verdere actie nemen.
    Post NL heeft het pakje terug gezonden omdat de barcode niet leesbaar meer was. Weet jij al iets meer.
    Graag jouw reactie.

    Arno Reijnen, Parkzichtlaan 202 3544 MN Utrecht.

    Meer info:

    Traceringsnummer:
    LZ597976165CN
    Vervoersbedrijf:
    ePacket

    Post nl

    Verzendtijd van zending:
    2018-07-18 09:34:59
    Bestellingsinformatie
    Bestellingsnummer:
    93114731012460

    Parcel Status Delivery successful
    Destination country
    Netherlands
    PostNL International Mail

    Country of origin
    China

    
Delivery 
2018-07-27 21:23:00 [KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA ] 

    
Arrival at Delivery Office 
2018-07-27 14:25:00 [KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA ] 

    
Released from Customs 
2018-07-27 03:16:00 [KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA ] 

    
Arrival at Sorting Center 
2018-07-26 18:58:00 [KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA ] 

    
Despatch from Sorting Center 
2018-07-23 14:07:10 [BeiJingShi BEIJING ] 

    
Despatch from Sorting Center 
2018-07-22 23:33:43 [BeiJingShi guojifengongsixiangmubu ] 

    
Posting 
2018-07-22 23:29:00 [BeiJingShi guojifengongsixiangmubu ] 

    Data Provided by CAINIAO

    Tracking number:
    LZ597976165CN
    Logistics company:
    ePacket
    Shipment time:
    2018-07-18 09:34:59
    Order information
    Order number:
    93114731012460


    Receiver address:
    Parkzichtlaan 202,Utrecht,Utrecht,Netherlands Reijnen 628769290

  2. Yentl Van Acker Beantwoorden

    Beste,
    Ik heb gisteren een canvas besteld via aliexpress. Net na de betaling uitgevoerd was ging de site blokkeren en stond er dat mijn profiel niet beschikbaar was. Nergens vind ik iets terug over de canvas die ik heb besteld maar vandaag is het geld wel af mijn rekening gegaan. Wat kan ik hier aan doen?

    • Alexander van Dijl Bericht auteurBeantwoorden

      Wanneer jij via iDeal de betaling hebt gedaan krijg jij het geld automatisch terug binnen 2 weken. Heb jij via creditcard de betaling gedaan, dan gaat het heel veel sneller.

  3. Tamara Beantwoorden

    Beste Alexander,

    Ik probeer al een paar dagen een ‘open geschil’ aan te vragen, maar elke keer krijg ik te lezen dat het pakket in transit is en dat ik geduldig moet wachten. Inmiddels zijn de 60 dagen voorbij en kan ik nog steeds niet het geschil openen. (Ik heb het product niet ontvangen.)
    Waarom kan ik geen geschil openen?

    Groetjes

  4. Rianne Tingen Beantwoorden

    LX584593012NL deze code traceren dan is die
    Succesvol aangekomen
    Maar m’n paketje is helemaal niet aangekomen
    Ik heb helemaal niks
    Wat moet ik doen?

  5. René Beantwoorden

    Zoals al gemeld via Alexander
    Op zaterdag 2 nov jl. heb ik een bestelling gedaan via de site van Aliexpress. Deze is via de shoppingcart netjes via ideal betaald.

    Als ik echter daarna in mijn account kijkt is er totaal niets van deze bestelling terug te vinden.

    Bij mijn orders zie ik enkel mijn laatste orders uit 2017 staan ??

    Er is niets in behandeling , niets in afwachting ?

    Het totaal bedrag van € 60,51 is wel van mijn rekening afgeschreven.

    Het bizarre is als ik in mijn browsergeschiedenis kijk komt de pagina naar boven met “bestelling ontvangen en betaling geslaagd ?? Ook krijg ik een coupon van €1,84. Ook die coupon is nergens meer te vinden.

    Een dispuut is leuk, maar dit probleem is nergens te vinden in de voorgestelde problemen.
    Alexander stelde voor om contact op te nemen met
    PPRO Financial Ltd. Hier is geen contact info van bekend en volgens mensen die deze partij wel wisten te bereiken verwijzen ze terug naar Aliexpress.
    Jammer geld kwijt, niks geen kopersbescherming bij
    Aliexpres.

Geef een reactie