Pas op met AliExpress! Open altijd een “Dispute” op tijd!

Helaas kreeg ik laatst weer een chatbericht binnen van iemand die 3 maanden geleden 130 euro had uitgegeven en het product nog niet heeft ontvangen. Het slechte nieuws, in vrijwel alle gevallen ga je het product ook niet ontvangen. Wel is er iets van te leren en zijn er een aantal dingen om te controleren.

Ga allereerst naar http://s.click.aliexpress.com/e/i2zzrnI en controleer ieder detail van jouw adres. Het komt met grote regelmaat voor dat een huisnummer is weggevallen of weggelaten. Een pakketje zonder huisnummer komt vrijwel nooit aan.

Klopt het huisnummer en het volledige adres, ga dan naar http://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm om contact op te nemen met de verkoper. Dat kan altijd, ook nadat een “geschil” of “dispute” niet meer opgestart kan worden.

Wat als je wel op tijd bent, wanneer open je een geschil?

Een geschil ontstaat wanneer jij een product niet ontvangt binnen 60 dagen. Een geschil open je eenvoudig via http://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm via de app of via de website van AliExpress.

AliExpress geeft de verkoper in eerste instantie 5 dagen om het probleem op te lossen. Gebeurt dat niet, dan neemt AliExpress het probleem over en wordt het netjes opgelost. Meestal krijg jij gewoon jouw geld terug binnen een paar werkdagen.

Een geschil kan worden geopend tot 15 dagen nadat jij het product hebt gemeld als zijnde ontvangen of binnen 60 dagen na de dag dat een bestelling is geplaatst. Na 60 dagen wordt het product automatisch gemeld als zijnde ontvangen en krijgt de verkoper het geld. Na die 60 dagen heb je dan nog 15 dagen om een geschil te openen.

Eenvoudig gezegd, een geschil moet uiterlijk 75 dagen na de besteldatum zijn gemeld. Daarna ben je simpelweg te laat. Je mag proberen contact te leggen met de klantenservice, maar die zijn niet altijd even behulpzaam. Via http://s.click.aliexpress.com/e/bEamu76 kan je direct contact krijgen met de klantenservice via chat.

Heb jij verder vragen? Laat jouw reactie achter of reageer via de chat!

Geef een reactie