Dispute, wat is dat nu precies?

Dispute

Omdat ik regelmatig de tip geef om een dispute te openen hierbij antwoord op de vraag: “Wat is een dispute?”. Meer informatie in deze blog.

Weten waar jij een dispute kunt openen? Klik hier!

Laten mij dan nu uitleggen wat dat woord: “Dispute” betekend. Het woord is letterlijk vertaald naar “Geschil”. Dat wil zeggen, iets wat de verkoper heeft gedaan waar jij het niet mee eens bent. Het grote doel is altijd een product geleverd te krijgen of geld terug te krijgen. Geld terug is met name van toepassing wanneer een product niet geleverd is binnen de uiterste levertermijn. Daarover meer in het tweede deel van deze blog.

Direct inloggen? Klik hier!

Heb jij dan nu al vragen? Neem gerust contact met mij op, zodat ik jou persoonlijk verder kan helpen. Mijn belangrijkste doel is dat jij het juiste antwoord krijgt en waar nodig geld terug.

Wanneer is een dispute openen mogelijk?

Het is mogelijk om aan te geven dat jij geld terug wilt tijdens een vaste periode. Om te beginnen heeft iedere verkoper meestal tot 60 dagen om het product te leveren. Dat is vanaf het moment van bestellen tot het moment van leveren, of niet. Vanaf het moment dat het is geleverd heb jij nog 15 dagen om het dispute te openen.

Dus nu jouw dispute openen? Klik hier!

Dan kan het natuurlijk zijn dat jouw product niet binnen de 60 dagen aankomt. Het systeem zal jouw pakket dan automatisch als ontvangen melden. Heb jij het dan nog niet ontvangen, dan heb jij ook hier nog 15 dagen. Dus in totaal 75 dagen tussen het moment van bestellen en het openen van het dispute.

Meer weten over deze termijn? Klik hier!

Als jij dan nog andere vragen hebt, laat jouw reactie dan achter onder deze blog. Met jouw reactie help jou niet alleen mij, jij helpt ook andere kopers in het proces naar het klagen over een product.

Geef een reactie