Welke stappen volgt AliExpress Nederland bij een account blokkade reset?

AliExpress ProbleemOmdat ik regelmatig account blokkade resets uitvoer schrijf ik deze blog om stap voor stap uitleg te geven over wat ik precies doe en wat niet.

Jij kunt deze stappen zelf ook uitvoeren. Begin met het openen van AliExpressNederland.nl/check om te zorgen dat jij op de juiste versie van de AliExpress site bent.

Daar aangekomen doorloop ik de volgende stappen:

  1. Ik klik op “Sign in” of “Inloggen”. Dan klik ik op “Forgot password” of “Wachtwoord vergeten” en ik voer het emailadres in wat bij de account hoort.
  2. Vervolgens vraag ik de gebruiker om mij de code door te geven. Hiermee kan ik het wachtwoord wijzigen. Hiervoor gebruik ik altijd een standaard wachtwoord, welke ik doorgeef zodra het wachtwoord is aangepsat.
  3. Daarna log ik eenmalig in om te kijken of er ook een blokkade op de account zit. Is dat het geval, dan doorloop ik de stappen van een SMS deblokkade. Kom ik gewoon op de hoofdpagina, dan log ik direct weer uit en kan de gebruiker verder.
  4. Bij een SMS deblokkade vraag ik de gebruiker om het 06-nummer. Omdat veel gebruikers via WhatsApp reageren is deze stap niet altijd nodig. Via WhatsApp heb ik het 06-nummer natuurlijk al.
  5. Ik stuur een deblokkeringscode naar het 06-nummer en vraag ook deze aan de gebruiker. Na het invoeren van deze code is de account weer gedeblokkeerd en werkt de account weer volledig.

Heb jij deze stappen doorlopen en loop jij ergens vast? Voel je vrij om contact met mij op te nemen en ik help jou verder om het probleem op te lossen.

Wat als de account geblokkeerd is en dit het probleem niet oplost?

Een account kan ook geblokkeerd zijn wegens het onterecht opstarten van een geschil (ook wel dispute). Een dispute is onterecht wanneer iemand bijvoorbeeld geen compleet adres invult en daarna klaagt over een pakketje wat niet aankomt.

Dit soort blokkades kan ik vanuit AliExpress Nederland niet mee helpen. Er zijn wel oplossingen voor, hiervoor moet een lange vragenlijst worden ingevuld. Dit kan alleen in het Engels.

Meer weten over wanneer jij wel een dispute kunt openen? Klik hier!

Oefenpop voor kapper te koop bij AliExpress

Oefenpop voor kapperEen oefenpop heeft iedere kapper nodig en is nu te koop bij AliExpress. Voor een prijs onder de 22 euro, dus veilig van BTW en inklaringskosten!

Direct zien hoe deze oefenpop eruit ziet? Klik hier!

Een oefenpop voor een kapper kost in Nederland al snel 30 euro of meer. Via AliExpress koop je deze nu voor ruim onder de 20 euro. Een bijkomend voordeel van kopen via AliExpress is dat het makkelijker wordt om een eventueel tweede oefenpop te kopen.

De oefenpop kopen? Klik hier!

Heb jij een ander beroep waarbij jij een oefenpop kunt gebruiken? Neem gerust contact met mij op, zodat ik jou verder kan helpen.

Hoe is de kwaliteit van deze oefenpop?

Kijkend naar de 24 beoordelingen van de (140) kopers lees ik diverse reacties. Veel reacties over een snelle levertijd, hoge kwaliteit en vooral de levertijd binnen 1,5 week is natuurlijk geweldig om te zien.

Direct alle reacties lezen? Klik hier!

Met 88% van de beoordelingen 5 uit 5 sterren en 8% 4 uit 5 sterren. De enige negatieve reacie spreekt alle positieve reacties tegen, dus neem ik persoonlijk niet serieus.

Ook de negatieve beoordeling lezen? Klik hier!

Waarom is de prijs zoveel lager dan een vergelijkbare oefenpop in Nederland?

In Nederland zijn er een aantal kosten die flink hoger zijn dan in China. Denk hierbij om te beginnen aan BTW. Daarnaast natuurlijk de hoge kosten voor personeel en extra bijkomende kosten die wij in Nederland kennen. In China liggen al dat soort extra kosten flink lager.

Tot slot, de verzendkosten vanuit China zijn lager dan het sturen van een pakketje binnen Nederland. Zelfs het versturen alleen is daarmee dus goedkoper vanuit China dan vanuit Nederland. Hierdoor kan je bij AliExpress producten kopen voor minder dan een euro met gratis verzending.

Zoek jij een ander product of wil jij zeker weten dat jij het juiste product koopt? Laat jouw reactie dan achter onder deze blog. Ik help jou graag verder.

Extra kosten bij AliExpress, hoe zit dat?

Extra kosten bij AliExpressHoe zit het met extra kosten bij AliExpress? Op die vraag geef ik antwoord in deze blog. Het voornaamste komt door de BTW en inklaringskosten.

De basisregel is: Blijf onder de 22 euro! Wanneer jij dat doet minimaliseer jij de kans op de extra kosten.

Het systeem van de Nederlandse douane werkt heel simpel. Producten boven de 22 euro kunnen worden tegengehouden, waarna jij 21% BTW en gemiddeld 15 euro inklaringskosten moet betalen. Bij een bestelling van net boven de 22 euro loopt dit bedrag natuurlijk flink op, met name door de inklaringskosten.

Heb jij klachten hierover? Laat jouw reactie achter onder dit bericht, zodat wij ook andere mensen kunnen waarschuwen. Zo kunnen wij extra kosten bij AliExpress voorkomen.

Waar komen de extra kosten bij AliExpress vandaan?

Een flink stuk van de extra kosten bij AliExpress komen door de strenge regels van de douane. Dat is in de basis alleen bij producten boven de 22 euro. Naast de basis worden namaakproducten ook met regelmaat tegengehouden. Wanneer jij een namaak merkartikel koopt krijg jij het product niet geleverd en moet jij wel een boete betalen.

Wanneer jij een boete krijgt voor een namaakproduct kan jij eenvoudig een dispute of geschil openen. Doe jij dat niet, dan kan jij later niets meer en is het een stuk lastiger (vrijwel onmogelijk) om jouw geld terug te krijgen.

Nu zoek ik jouw reactie op extra kosten bij AliExpress

Ik ben nu op zoek naar mensen die enorm hoge kosten hebben moeten betalen of juist een heel duur product hebben gekocht en juist geen extra kosten hoefde te betalen. Hoe dan ook, ik wil van jou horen. Jij kunt jouw reactie direct onder dit bericht achterlaten.

Tot slot, wil jij geen algemene reactie achterlaten, neem dan gerust contact met mij op. Ik help jou ook via die weg verder, zodat jij alsnog antwoord krijgt op jouw vraag.

Inloggen met Facebook werkt niet bij AliExpress!

inloggen met FacebookWanneer inloggen met Facebook niet werkt bij AliExpress ervaren veel klanten direct een probleem. Gelukkig is er een oplossing, daarover deze blog.

Direct kijken of inloggen met Facebook nu wel werkt? Klik hier!

De oplossing bestaat uit een paar stappen. Allereerst ga jij naar AliExpressNederland.nl/check, dat is een link die wij bijhouden, speciaal voor het Nederlandse publiek. Via deze link kom je altijd op een pagina uit waar diensten als iDeal en inloggen met Facebook optimaal werkt. Toch problemen? Via AliExpressNederland.nl/check kan AliExpress Nederland jou verderhelpen in het Nederlands. Neem gewoon even contact met mij op.

Zien wat de actuele storingen zijn bij AliExpress? Klik hier!

Waarom werkt inloggen met Facebook al zo lang niet?

Helaas is de oplostijd van een probleem bij AliExpress erg lang. Wanneer wij vanuit AliExpress Nederland contact opnemen met AliExpress China kan het soms weken duren voordat wij een reactie horen. Heb jij zelf ooit contact gehad met de klantenservice, dan weet jij het soort (nietszeggende) antwoorden ook.

Kijken of jij wel iets voor elkaar kunt krijgen bij de klantenservice? Klik hier!

Dan de volgende stap. Lukt inloggen met Facebook niet, dan hebben we natuurlijk ook altijd een backup. Facebook is namelijk gekoppeld aan jouw gewone AliExpress account. Jij kunt dus altijd via AliExpressNederland.nl/check inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Weet jij deze niet meer of is jouw account geblokkeerd? Klik hier!

Gaat inloggen met Facebook ooit weer werken?

Facebook is een kleine sociale media in China. Het is dus relatief lastig om dit soort problemen op te lossen. Vanuit AliExpress Nederland kunnen wij helemaal niets op dit gebied, behalve adviseren in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord via AliExpressNederland.nl/check.

Natuurlijk zijn wij hier ook om jouw vragen te beantwoorden. Antwoord op jouw vragen krijg jij door contact op te nemen. Het snelst gaat dat via WhatsApp,maar het kan natuurlijk ook via email of een contactformulier.

 

Anime trui razend populair bij AliExpress!

Anime truiDe anime trui is gebaseerd op een animatiemethode die veelal wordt gebruikt in Japan. De rage lijkt ook een beetje over te waaien naar Nederland!

Direct zien welke soorten anime trui zoal te koop zijn? Klik hier!

Het gaat niet alleen om de standaard cartoons. De anime trui is ook verkrijgbaar met afbeeldingen van onder andere South Park, Lion King en Marvel.  Er zaten ook animaties bij die ik niet ken, dus die ik ook niet kan benoemen.

Op zoek naar een leuke anime trui? Klik hier!

Zoek jij een ander kledingstuk of heb jij vragen over wat er zoal te koop is? Voel je altijd vrij om contact met mij op te nemen. Ik help jou graag verder.

Waarom is de anime trui zo populair?

Ik heb daar een aantal verklaringen voor. Het is 1 november op het moment dat ik deze blog schrijf. We zitten tegen het einde van de opbouw naar de 11.11 uitverkoop aan te hikken. Mogelijk gaan mensen voor de hoge korting.

Zien hoe hoog de korting is op deze anime trui? Klik hier!

Voor wie nog op zoek is naar een leuk cadeau voor de kerst kan dit zomaar een uitkomst zijn. Later in deze blog ga ik schrijven over hoe eerdere kopers over deze anime trui schrijven.

Hoe zijn de reacties op deze anime trui?

Met 14 reacties en termen als “Uitstekende kwaliteit” en verder heel veel zeer positieve reacties lijkt dit een prima product. Helaas is het aantal mensen wat 5 uit 5 sterren geeft slechts 65%, 14% geeft 4 uit 5 sterren.

Alle reacties lezen? Klik hier!

De meest negatieve reacties zijn dat de afbeelding anders is dan wat er op internet staat. Mocht jij dat ook zo ervaren, dan kan jij natuurlijk een dispute openen, daarvoor heb ik een uitgebreide uitleg, te vinden via deze link.

Kom jij er zelf niet uit? Voel je altijd vrij om contact met mij te zoeken zodat ik jou persoonlijk verder kan helpen.

AliExpress App werkt niet! Wat nu?

AliExpress appWij krijgen heel veel klachten over de AliExpress App die op dit moment niet werkt. Bestellen lukt vaak niet, zelfs inloggen lukt niet altijd!

Er zijn wat oplossingen, bijvoorbeeld een omweg. Voor de omweg, klik hier!

De omweg is feitelijk de website gebruiken in de mobiele browser. Soms opent de link de app. Dat werkt dan weer niet. Probeer het dan eens via AliExpressNederland.nl/check. Daarmee kom je via de mobiele browser op de website.

Het tweede probleem is inloggen! Dat gaat lang niet altijd goed via Facebook. Jij kunt wel hier inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Jouw gebruikersnaam is jouw emailadres.

Ik weet dat er dan ook nog andere problemen zijn. Ervaar jij een ander probleem met de AliExpress App? Neem even contact met mij op.

Wat is het probleem met de AliExpress App?

Dankzij iedereen die bestelt via de speciale link AliExpressNederland.nl/check helpen wij inmiddels ruim 1000 mensen met ondersteuning voor AliExpress problemen via WhatsApp. Daar geven wij dagelijks advies over heel veel verschillende problemen.

Het meest voorkomende probleem is het adres. Heel veel mensen geven een verkeerd adres door. Dat kan komen omdat de woonplaats niet in de standaard lijst staat bij een provincie. Is dat het geval, lees deze instructie.

Bij de AliExpress App werkt het openen van een dispute niet altijd, het aanpassen van het adres is op dit moment lastig en de complete gebruikerservaring op de app is anders dan de website zelf.

Wat zijn de plannen met de AliExpress App?

Ik heb persoonlijk weinig contact met AliExpress. Wel heb ik het idee dat er iets gaat gebeuren met de iDeal optie. Betalen met iDeal heeft als enorm nadeel dat herhaalbetalingen (nog) niet mogelijk zijn. Dat kan met creditcard wel.

Mijn verwachting is dat AliExpress in de toekomst mogelijk met een soort abonnement gaat werken. Ik hoor graag jouw mening daarover. Laat daarom jouw reactie achter onder dit bericht.

Boos op AliExpress? De oplossingen!

Boos op AliExpressDagelijks krijg ik bericht van mensen die boos op AliExpress zijn. Niet vreemd, want veel mensen kennen de regels nog niet goed en maken daardoor fouten.

Een veel voorkomende fout is het weglaten van een huisnummer bij het adres. Om dat op te lossen, klik hier.

Verder komt het voor dat mensen een gemeente invoeren in plaats van de werkelijke woonplaats. Ook dan kan het voorkomen dat bestellingen niet aankomen. Probleem is snel opgelost. Voor informatie, klik hier.

Heb jij een probleem of ben jij boos op AliExpress? Voel je vrij om contact met mij op te nemen. Ik ben hier om jou te helpen.

Zelf de fout gemaakt en toch boos op AliExpress

Tot nu toe is iedereen die bij mij klaagt zelf verantwoordelijk voor de fout. Boos op AliExpress zijn kan, maar heeft feitelijk helemaal geen zin als de oorzaak bij de persoon zelf ligt.

Laat jij een huisnummer weg bij een adres, dan is het logisch dat een pakketje niet aankomt. Heb jij toevallig een oplettende postbode bij jou in de buurt en komt 1 pakketje toevallig wel aan, dan mag je van geluk spreken. Standaard is dat een pakketje zonder huisnummer terug gaat naar China. In uitzonderlijke gevallen kan jij dan alsnog geld terugkrijgen, meestal echter niet.

Boos op AliExpress om garantie

Een ander punt waardoor negatieve reacties ontstaan is garantie. Mensen die bijvoorbeeld honderden euro’s uitgeven aan een telefoon en merken dat deze na 6 maanden niet meer werkt. Wie binnen de EU iets koop heeft recht op garantie. Bestellen vanuit China en die rechten liggen ineens heel anders.

Sommige verkopers hebben deals met verzekeraars, waardoor de garantie wel speelt. Meer weten over garantie bij AliExpress? Klik hier.

Ter afsluiting, heb jij vragen of ben jij boos op AliExpress? Voel je altijd vrij om contact op te nemen. Ik ben hier om jou te helpen.

Douaneverklaring na een bestelling bij AliExpress!?

DouaneverklaringHet kan kan zomaar gebeuren. Jij koopt iets bij AliExpress en jij moet een douaneverklaring invullen. Deze douaneverklaring is bedoelt om jou op kosten te jaren. In deze blog leg ik uit wat jij kunt doen.

Meer weten over dit onderwerp? Klik hier!

Allereerst kan jij de douaneverklaring voorkomen door bijvoorbeeld niet voor meer dan 22 euro per keer te bestellen. Hoe kleiner de bestelling, hoe kleiner de kans op rompslomp. Maar wat als jij al hebt besteld? Wat doe je dan?

Nou, mocht jij al hebben besteld, wees dan in ieder geval eerlijk. Een kleine afronding is prima, maar een product van 200 euro aangeven voor bijvoorbeeld 20 kan je echt niet doen. Er komen extra kosten bij. Daarover meer informatie in de blog over BTW en inklaringskosten.

Wat kost een douaneverklaring?

Een douaneverklaring op zich kost niets. Is de waarde van jouw bestelling onder de 22 euro, dan is de kans op extra kosten ook minimaal. Het enige waar jij wel rekening mee kunt houden zijn extra kosten voor het bestellen van namaak merkartikelen. Dat is namelijk verboden.

Bij een product van 22 euro of meer komt er 21% BTW bij en tevens extra kosten voor de inklaring van het product. De inklaringskosten worden berekend door het postbedrijf en is meestal een vast bedrag.

Waarom krijg ik niet altijd een douaneverklaring?

De douane is een afdeling van de overheid. Met beperkte werkdagen, lage werkmoraal en slechte arbeidsomstandigheden zijn ze daar over het algemeen niet echt gemotiveerd. Veel pakketjes worden dan ook gewoon doorgelaten zonder enige controle of extra kosten.

Heb jij vragen over de douaneverklaring of wil jij meer weten? Neem gerust contact op.

Ik help jou heel graag om problemen op dit gebied opgelost te krijgen. De makkelijkste oplossing is altijd preventie. Ga naar AliExpressNederland.nl/check om de voordeligste producten te vinden en zorg dat jij nooit met een douaneverklaring te maken krijgt.

Heb jij het formulier nodig voor de douaneverklaring? Neem dan even contact op met PostNL.

Heb jij ervaring met de formulieren? Laat dan jouw reactie achter onder dit bericht.

 

 

Bestelling is nog niet verstuurd, wat nu?

BestellingBij AliExpress gaan dingen niet zo snel als in Nederland. Wie vandaag online een bestelling plaattst bij een Nederlandse webwinkel verwacht het product de volgende dag in huis. In sommige gevallen zelfs dezelfde dag.

Bij AliExpress werkt dat anders. Wie daar een bestelling plaatst mag van geluk spreken als het product al binnen 2 weken op de mat valt. Het is zeker niet uitzonderlijk dat producten er 30 tot soms wel 60 dagen over doen om te arriveren.

Over precies dat onderwerp gaat deze blog. Ik leg uit wat jij kunt verwachten en wat jij kunt doen wanneer een bestelling na 2 maanden nog altijd niet binnen is. Daarnaast leg ik aan het einde van deze blog uit wat er gebeurt wanneer jij het niet meld.

Wat als mijn bestelling er na 2 maanden nog niet is?

De optie “dispute” staat voor jou open wanneer een product er niet op tijd is. Daar kan jij melden dat er iets niet of niet helemaal klopt. Voordat jij een dispute opent zijn er wel een paar dingen om te controleren.

Klopt jouw adres in het systeem van AliExpress? Dat kan jij controleren via AliExpressNederland.nl/adres.

Is het product te traceren? Kom jij daar niet helemaal uit? Neem dan even contact met mij op. Dat kan gewoon in het Nederlands!

Heb jij het bovenstaande gecontroleerd en is alles juist, dan kan jij een dispute gaan openen. Dat gaat via de volgende stappen:

  1. Ga naar AliExpressNederland.nl/inloggen om in te loggen bij jouw AliExpress account.
  2. Ga naar trade.aliexpress.com/orderList.htm voor het overzicht van bestellingen.
    Klik op open dispute of geschil.

Heb jij toch nog vragen over jouw bestelling of over het openen van een dispute? Neem dan even contact op?

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet aankomt en ik het ook niet meld?

Als jij het niet uiterlijk binnen 75 dagen meld kan jij helemaal niets meer. Al jouw rechten en garanties komen te vervallen en je krijgt het geld niet terug. Juist daarom is het zo belangrijk om een probleem altijd binnen de termijn te melden.

AliExpress Tracking, wat als het pakketje niet te volgen is?

AliExpress trackingOndanks dat bijna alles bij AliExpress tracking goed gaat kan het bij de duizenden producten die dagelijks worden gekocht weleens mis gaan. Daarover gaat deze blog.

Meer weten over AliExpress tracking? Klik hier.

In de basis kunnen pakketten getraceerd worden via sites als 17track, track24 en natuurlijk via de website van AliExpress tracking zelf. Zodra een pakket in Nederland is kan het ook via de PostNL sites worden gevolgd. Om te beginnen via PostNL.post, daarna via InternationalParcelTracking.com.

Het gaat nog weleens mis met de tracking omdat mensen met enige regelmaat het adres niet volledig invullen. Hierdoor ontbreekt soms een huisnummer of zelfs de complete woonplaats. Staat jouw woonplaats niet in het AliExpress overzicht? Klik hier.

Waarom is AliExpress tracking vaak onduidelijk?

Er zijn een paar dingen waardoor AliExpress tracking vaak als onduidelijk overkomt. Ten eerste zijn er meerdere sites nodig om een bestelling volledig te volgen. Daarnaast komt het voor dat een postbezorger een pakketje aflevert bij een afhaalpunt, maar geen briefje achterlaat. Ook hierdoor kan het pakketje moeilijk te vinden zijn. Pakketjes worden zelfs met regelmaat teruggestuurd.

Verder komt het helaas ook voor dat mensen iets bestellen en daarna enkele weken op vakantie gaan. Alles gaat dan goed, behalve dat het pakketje bij het afhaalpunt wordt afgeleverd en dus niet terecht komt bij de gene die het zou willen ontvangen. Ondanks dat dit natuurlijk niet de fout is van AliExpress tracking blijven mensen wel geld terug vragen. Dit levert ook nog extra problemen op.

Wanneer iemand een adres verkeerd invoert is het de schuld van de klant zelf. De oplossing ligt dan ook bij de klant zelf. Het adres kan via AliExpressNederland.nl/adres worden aangepast.  Daarna kan er contact worden opgenomen met de verkoper en kan het product in sommige gevallen opnieuw worden aangeboden. Vaak moet er dan wel extra betaalt worden, daarover kan contact worden opgenomen met de verkoper.

Heb jij vragen over dit onderwerp? Neem gerust even contact op.

Invoerrechten AliExpress, hoe zit dat nu precies?

Invoerrechten AliExpressWanneer je iets besteld moet daar belasting over betaald worden. Bestel jij binnen Nederland, dan is die belasting meteen verwerkt, buiten de EU werkt dat anders. Bestel jij vanuit China voor onder de 22 euro, dan zijn invoerrechten AliExpress niet van toepassing. Daarboven wel, daarover gaat deze blog.

hten De belasting over zendingen vanuit buiten de EU (waaronder dus ook AliExpress) bestaan uit een aantal onderdelen. Inklaringskosten, invoerrechten en BTW. Je krijgt pas met invoerrechten te maken bij bestellingen met een waarde boven de 150 euro. Boven dat bedrag betaal je (volgens de website van de belastingdienst) 3% aan invoerrechten.

Tussen de 22 euro en 150 euro betaal je 21% BTW en de inklaringskosten, afhankelijk van het postbedrijf wat de zending afhandelt. Meestal tussen de 15 en 20 euro.

Wat moet jij doen als je met invoerrechten te maken krijgt bij AliExpress?

Je kunt 2 dingen doen. Natuurlijk kan je een pakketje weigeren en de invoerrechten niet betalen. Het is dan een aardig proces om jouw geld terug te krijgen. Veelal zijn zendingen ook op te splitsen, daarmee kan het zijn dat de totale waarde van een zending onder de 150 euro komt, waardoor je de invoerrechten in ieder geval kunt voorkomen.

Het kan flink veel geld schelen. Je kunt natuurlijk ook geluk hebben, waardoor jouw pakketje gewoon zonder extra kosten de grens over komt.

Meer weten over deze extra kosten? Kijk op AliExpressNederland.nl/check. Blijf vervolgens waar mogelijk onder de 22 euro, zodat jij totaal geen extra kosten hoeft te betalen. Dat kan al snel tientallen tot honderden euro’s schelen.

Mocht jij verder nog vragen hebben, via de contact pagina op deze website lees jij precies wat jij kunt doen om contact te krijgen met AliExpress Nederland. Ik help jou dan graag om jouw problemen opgelost te krijgen.

De makkelijkste manier om contact te krijgen is WhatsApp of chat. Beide contactopties zijn op deze pagina te vinden wanneer je de site bekijkt via een mobiele telefoon. Bezoek jij deze site via een computer, tablet of laptop, dan staat de chat open.

AliExpress Nederlands instellen en betalen in euro!

Om van de taal van AliExpress Nederlands te maken moet je een paar eenvoudige stappen volgen. Over het algemeen is het bezoeken van AliExpressNederland.nl/bestel al voldoende. Het kan echter voorkomen dat jij toch de Engelse site te zien krijgt, daarom schrijf ik deze blog.

AliExpress NederlandsDe stappen zijn relatief eenvoudig. Deze blog gaat zowel over de app als de website. Omdat het in beide gevallen heel anders gaat staan er 2 losse uitleggen vermeld. De taal van AliExpress Nederlands maken is letterlijk klikken op de vlag en klikken op de Nederlandse vlag.

Ga voor de zekerheid naar AliExpressNederland.nl/nederlands om er direct voor te zorgen dat de taal van AliExpress Nederlands is. Werkt het niet, lees dan gerust verder. Deze blog helpt jou ook om de taalinstellingen in de app aan te passen.

AliExpress Nederlands in de app

Om te beginnen het je het instellingen menu nodig. Om daar te komen klik je op het menu icoontje (3 streepjes onder elkaar). Daar aangekomen vind je het kopje “Instellingen” of mogelijk “Settings” als de app nog in het Engels staat. Het tandwiel (⚙) icoontje is het pictogram, mocht de taal anders zijn.

Daar geklikt krijg je een hele nieuwe lijst met opties, onder andere het woord “Language” of “Taal”. Krijg jij het menu in een andere taal te zien, de taal is de vierde optie, 2 opties onder de vlag. De vlag gaat enkel over het land waar het product naartoe gezonden moet worden.

Dan krijg je een lijst met talen te zien. Hierin staat de taal van AliExpress Nederlands gewoon in het Nederland, ongeacht de taal die nu in de app is ingesteld.

Je kunt de app ook openen door op een van de afbeeldingen op deze pagina te klikken. Zelfs door direct vanuit de mobiele browser naar https://aliexpressnederland.nl/nederlands te gaan.

Instellen van de taal via de website is eigenlijk makkelijker, voor de zekerheid, hier toch de uitleg.

AliExpress Nederlands via de website

Gebruik jij, net als ik, de website? Het aanpassen van de taal (ongeacht de taal die jij nu te zien krijgt) doe jij door rechtsboven te klikken op “Global site”, daarna kan je de taal eenvoudig aanpassen in iedere taal die jij zou willen gebruiken.

Jij kunt ook direct naar https://aliexpressnederland.nl/nederlands gaan om de juiste taal direct in te stellen.

[OPGELOST] Huisnummer vergeten, wat nu?

Met grote regelmaat komt het voor dat iemand een product koopt bij AliExpress en het huisnummer vergeet te vermelden. Omdat dit wel een essentieel onderdeel is van het adres schrijf ik deze blog om tot een oplossing te komen.

Huisnummer vergetenHeb jij recent een bestelling geplaatst. Kijk dan of jij nog kunt annuleren. Dat doe je door te gaan naar https://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm en daar te klikken op “Cancel order” of “Annuleer”. Doe dit ook wanneer jij het adres hebt aangepast na het plaatsen van de bestelling.

Heb jij langer geleden de bestelling geplaatst of is annuleren niet meer mogelijk, dan is er nog een optie. Lees dan de blog “Verkeerd adres, wat nu?” en neem contact op met de verkoper.

Wat als ik het huisnummer later wel heb toegevoegd?

Het huisnummer wat op het adreslabel wordt geplakt is het nummer wat daar bekend was op het moment van bestellen. Stond er op dat moment geen huisnummer, dan zal het ook zonder huisnummer worden aangeboden. Niemand kan dat nog aanpassen.

In vrijwel alle gevallen gaat het pakketje terug naar de afzender en zal je zelf actie moeten ondernemen om het probleem opgelost te krijgen. AliExpress werkt als een soort Marktplaats en met duizenden verschillende verkopers.

Veel verkopers zullen zonder problemen het pakketje opnieuw toesturen met het juiste huisnummer en adres. Het kan echter wel voorkomen dat een verkoper gaat vragen om verzendkosten te betalen of om iets anders extra te betalen. Mocht jij daar vragen over hebben, neem contact op met de AliExpress klantenservice via https://s.click.aliexpress.com/e/bEamu76.

Ik heb alles gedaan, maar heb mijn pakketje nog niet.

Kom jij er ondanks de bovenstaande uitleg nog niet uit? Neem dan gerust even contact met mij op. Ik ga dan voor jou kijken of er nog een oplossing mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat het tot 60 dagen na bestelling mogelijk is om met AliExpress te communiceren, daarna niet meer.

AliExpress Premium Service: Als jij jouw probleem niet zelf opgelost krijgt!

AliExpress Premium service

Heb jij een probleem met AliExpress of een van de verkopers? Via de premium service van AliExpress Nederland help ik jou naar een oplossing. Bestellingen die zijn geplaatst via onze partnerlink krijgen hoe dan ook voorrang op de dienstverlening.

In deze blog bespreek ik de mogelijkheden die deze premium service biedt en welke kosten ik daarvoor in rekening breng.

Met de AliExpress Premium service help ik AliExpress klanten die problemen hebben omdat pakketjes niet zijn aangekomen, moeilijk communiceren met de verkoper of klantenservice en mensen die om andere redenen een probleem hebben met de service van AliExpress. Via premium service kan ik ook controleren wat er mis is gegaan met een bestelling.

De premium service is voor alle AliExpress klanten. Iedereen die via AliExpressNederland.nl/bestel bestellen krijgen voorrang op de premium service. Voor de zekerheid kan jij vanaf nu ook jouw bestellingen plaatsen via AliExpressNederland.nl/bestel, zodat jij altijd voorrang krijgt op de premium service.

Wil jij er zeker van zijn dat jij geen problemen krijgt bij een AliExpress bestelling? Bestel dan voortaan altijd door eerst naar AliExpressNederland.nl/bestel te gaan.

Hoe werkt de premium AliExpress service en wat kost dat?

Via WhatsApp, chat of email geef jij door wat er aan de hand is. Vervolgens maken wij een overweging of het zin heeft om deze klacht in behandeling te nemen. Vaak komen wij een heel eind, zolang je nog binnen de “dispute” periode zit. Deze loopt vanaf het moment van het bestellen tot 60 dagen daarna. Na de 60 dagen heb jij nog eens 15 dagen om het dispute daadwerkelijk te openen.

Het eerste contact en intakegesprek is altijd gratis en lost het probleem meestal op. Daarna kan jij via de premium service mijn hulp inkopen. Dat werkt als volgt:

  • Premium service, waarbij ik inlog op jouw account en een eenmalig bericht stuur of dispute namens jou open. De kosten voor deze premium service zijn 15 euro. Aanmelden voor basic service? Klik hier.
    • Hour er rekening mee dat ik niets kan garanderen, heb jij zelf een fout gemaakt, zoals een adres verkeerd ingevoerd, namaak goederen besteld, heb jij een pakketje niet afgehaald, dan is de kans groot dat het probleem via mij ook niet opgelost gaat worden.
  • Premium service PLUS, is voor mensen die meer ondersteuning nodig hebben. Deze service kost 150 euro en is inclusief maximaal 15 minuten telefonische ondersteuning. Direct premium service PLUS aanvragen? Klik hier!

Wil jij dat ik enkel het vooronderzoek voor jou doe, dan kan dat zonder kosten. Stuur in dat geval een email met daarin jouw AliExpress wachtwoord en het e-mailadres waar jij mee inlogt naar info@aliexpressnederland.nl. Jij krijgt dan binnen 24 uur reactie. Full service bestellen? Klik hier.

De problemen die ik regelmatig tegenkom zijn:

Heeft jouw bestelling een waarde van minder dan 15 euro, dan heeft het indienen van een claim geen zin. Heb jij een klacht over de BTW en inklaringskosten? Ook dan heeft het indienen van een claim geen zin.

Is jouw pakketje om onverklaarbare redenen terug naar China gestuurd of heb jij het pakketje niet ontvangen door een fout in het adres? Dan kan het wel zinvol zijn om een claim in te dienen.

Bestellingen die via AliExpressNederland.nl/bestel zijn ingediend kunnen dezelfde dag nog in behandeling worden genomen. Bestellingen die buiten AliExpressNederland.nl/bestel om zijn ingediend komen op een wachtlijst te staan, wat gemiddeld 5 werkdagen duurt.

Heb jij vragen over deze service? Neem even contact met mij op via chat of email, dan help ik jou via die weg graag verder.

Direct gebruikmaken van de Premium Service? Klik hier!

Premium AliExpress Service voor een andere bestelling?

Met de volgende artikelen kan ik jou mogelijk zonder kosten verder helpen:

Helpen deze artikelen jou niet verder? Neem dan gerust even contact op. In veel gevallen kan ik jou zonder kosten verder helpen.

Voorwaarden premium service

De premium service kan voor maximaal 15 producten per keer worden gebruikt. Bij een foutief adres regel ik het contact met de verkopers en zorg ik dat de disputes worden geopend.

Jij blijft als koper zelf verantwoordelijk voor het doorsturen van de berichten die jij ontvangt van verkopers. Als ik de berichten binnenkrijg neem ik opnieuw contact op met de verkopers.

Ondanks mijn beste wil kan ik geen garantie geven op het resultaat.

Heb jij verder vragen over de premium service? Neem contact met mij op.