AliExpress pakketje komt niet aan, hoe los je dat op?

Zojuist kwam er bij ons weer een chat binnen van iemand wiens pakketje, besteld bij AliExpress niet is aangekomen. Omdat wij het belangrijk vinden dat jij weet hoe AliExpress werkt geven wij hier uitleg over hoe jij dat probleem oplost.

Eerst een video en onder de video het stappenplan.

Er zijn in de basis 3 stappen om het probleem opgelost te krijgen.

AliExpress

Stap 1: Ga naar de juiste pagina.

Wanneer jij naar de website VRLX.ga/ali gaat ben jij direct bij de juiste pagina op de AliExpress website. Log daar in en ga naar de pagina “My AliExpress”.

Stap 2: Controleer het verzendadres

Op die pagina staat aan de linker kant een menuoptie waarin jij jouw adres kunt controleren. Dat kan ook direct via https://s.click.aliexpress.com/e/i2zzrnI.  Controleer of deze helemaal juist is, mocht dat niet het geval zijn, pas het aan naar het juiste adres.

Is het pakketje al verstuurd? Neem dan contact op met de afzender. Is het pakketje nog niet verstuurd, annuleer dan de verzending en laat het opnieuw versturen.

Stap 3: Open een geschil via AliExpress

De laatste stap is een geschil openen. Via de optie “Open Dispute” op VRLX.ga/ali krijg jij de mogelijkheid om geld terug te krijgen of het pakketje opnieuw te laten toesturen. Hoe dan ook, AliExpress zal het probleem uiteindelijk voor je oplossen als je er met de verkoper zelf niet uit komt.

Wat als ik te laat ben om een geschil te openen?

Na het plaatsen van een bestelling heb jij 60 dagen de tijd om een geschil te openen. Binnen die tijd helpt AliExpress jou ook om problemen op te lossen. Wacht jij echter langer, dan zul je het met de verkoper op moeten lossen.

Wij helpen jou natuurlijk ook graag. Wanneer jij jouw bestelling hebt geplaatst via onze partner-link: VRLX.ga/ali kunnen wij namens jou contact opnemen om problemen met een verkoper of met een product op te lossen.

Algemene reactie plaatsen? Laat jouw reactie achter onder deze blog.

 

 

 

21 gedachten over “AliExpress pakketje komt niet aan, hoe los je dat op?

  1. Inna Zaporozhets Beantwoorden

    Maar officieel moet je 60 dagen wachten op je pakketje? Dan ben je altijd te laat voor geschil. Bij mijn account staat niks meer in geschil. Wat nu?
    Bedankt voor uw antwoord

  2. R Beantwoorden

    Hoi Alex, hoe krijg je je emailadres veranderd op je account . Krijg zo namelijk geen bericht over de bestelling

  3. Mel Beantwoorden

    Mijn pakket wordt niet verstuurd, hoe kan je hem annuleren en opnieuw laten versturen?
    Adresgegevens enzvoort kloppen allemaal.
    Bedankt voor de reactie!

  4. M Beantwoorden

    Hoi Alexander,

    Wat doe je als het pakketje al maanden in NL is alleen nooit bij jou thuis is aangekomen. Het is in het depot in Den Haag omdat de verkoper geen adres op het pakketje heeft gedaan. En de verkoper wil niet meewerken, dispuut is gesloten omdat er staat dat het pakket is ontvangen. PostNL geeft aan dat de afzender een telefoontje moet plegen zodat het terug naar China kan. Maar de verkoper en Ali express staren zich blind op de track and trace informatie. Ik krijg steeds nul op het rekwest. Ik heb een dispuut geopend, ben in bezwaar gegaan en heb meerdere keren een chat geopend.

    Groetjes M.

  5. Imane Beantwoorden

    Hoi alexander

    K heb mijn pakketje nooit ontvangen.Er wordt aangegeven dat het pakketje terug verstuurd is.ik kan ook geen disput meer openen omdat 60 dagen voorbij zijn. Ik heb de verkoper meerdere malen benaderd maar die werkt niet mee. We zijn nu maanden verder ik word er moe van.

    BVD

    Im

    • Alexander Bericht auteurBeantwoorden

      Hey Im,

      ​Wat vervelend dat jouw pakketje niet is aangekomen. Om te kijken wat er mis is gegaan, volg de onderstaande stappen:

      ​Ga naar https://s.click.aliexpress.com/e/i2zzrnI om te kijken hoe jouw adres bij AliExpress bekend staat. Pas deze aan indien deze niet klopt.

      ​Mocht het adres wel kloppen, dan hoor ik het graag en ga ik verdere instructies geven.

      ​Fijn weekend!

  6. Gera Beantwoorden

    Hallo
    Ik heb bij verschillende producten staan dat ze “ geannuleerd” zijn …..
    Ze zijn wel verzonden maar halverwege if bijbanen aankomst staat “ geannuleerd “
    Wat moet ik hiermee ??

    • Alexander Bericht auteurBeantwoorden

      Dankjewel voor jouw reactie! Er moeten een paar dingen worden nagekeken:

      Via https://VanDijl.ga/adres kan je nakijken of jouw adres juist in het systeem staat. Het komt weleens voor dat een huisnummer wordt weggelaten of dat de woonplaats niet klopt.

      Als dat correct is, volg dan de volgende stappen om een geschil / dispute te openen en geld terug te krijgen voor de geannuleerde bestellingen:

      1: Ga naar https://VanDijl.ga/inloggen om in te loggen bij jouw AliExpress account.

      2: Ga naar https://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm voor het overzicht van bestellingen.

      3: Klik op open dispute of geschil.

      Voor meer informatie over het openen van een geschil (dispute) kijk je op https://s.click.aliexpress.com/e/YFA2Z7e

  7. Louise Beantwoorden

    Hoi Alexander!

    Ik heb een maand geleden een pakketje besteld op Aliexpress. Na een tijdje stond er bij alle tracking systemen (van de app van Aliexpress, maar ook bij PostNL) dat het pakketje succesvol was afgeleverd. Ik heb echter nooit iets ontvangen. Ik heb vaker pakketjes besteld en ze zijn allemaal aangekomen; het adres klopt. Behalve deze dus. Na contact te hebben gehad met de verkoper en een aantal keren naar mijn locale postkantoor te zijn geweest, heb ik een dispuut geopend. Daarop heb ik de aanbeveling van Aliexpress gekregen dat ik moest nagaan of familie/buren het pakketje hebben ontvangen en ze zeggen dat de postbode het pakketje op het juiste adres heeft afgeleverd, wat niet het geval is! Het is nergens te bekennen. Toen heb ik het dispuut geannuleerd en nog een keer ingediend (dat ik al met familieleden/buren waar het zou kunnen zijn. Krijg ik een kopietje van de e-mail die aliexpress eerder had gestuurd nog een keer van Aliexpress in mijn mail! Wat moet ik nu doen? Alvast bedankt!

  8. Lida Beantwoorden

    Beste Alexander,

    Nadat onze dochter van haar gespaarde geld eindelijk een mooie tweedehands drone had gekocht wilde ze daar graag een passende rugtas voor hebben zodat de drone altijd goed en veilig kan worden opgeborgen. Ze heeft een krantenwijk en en na zes weken had ze genoeg geld om een mooie rugtas bij Ali-Express te bestellen. Na een week of drie kregen wij bericht dat we 20 euro invoerrechten moesten betalen. Uiteindelijk kon het pakket afgehaald worden. Eenmaal thuis gekomen pakte onze dochter de tas uit en toen bleek dat de rugtas zwaar was beschadigd. Zowel aan de binnen als aan de buitenkant. Beschadigingen aan de buitenkant zijn niet leuk maar daar was nog wel mee te leven geweest. Het is vooral de beschadiging aan de binnenkant, deze is zo erg dat je er geen drone meer in kunt opbergen. De tas is gewoon waardeloos. Wij hebben dit gemeld bij de verkoper en uiteindelijk een week geleden een dispute geopend. Wij hebben alles zo duidelijk mogelijk in de berichten aan de verkoper geschreven maar wij krijgen steeds nietszeggende antwoorden terug zoals; ‘ de rugzak was in orde bij verzending, wij maken hier geen winst op, wij moeten elkaar als mensen begrijpen, biedt 2,54 dollar , alsjeblieft stuur de rugtas terug’. Geloof het of niet maar iedere keer krijgen wij exact hetzelfde antwoord terug en soms stuurt hij het zelfs drie keer achter elkaar! Hier kun je toch niets mee en ergens denk ik dat dit wel eens een tactiek kan zijn, vraag me niet waarom maar dat is louter een gevoel. Gisteren kregen we een bericht dat er echter wat anders uitzag. Verkoper had een aanbod gedaan van een refund van $3,- dit hebben wij afgewezen. Wij willen gewoon het aankoopbedrag van 38,93 euro, 38 euro is ook prima, terug. De rugtas terugsturen is voor ons geen optie want de verzendkosten zijn 27 euro. Wij hebben de verkoper wel aangeboden de rugtas naar hem te willen opsturen als hij de 27 euro naar ons overmaakt. Maar daar gaat ‘meneer’ niet op in en antwoord gewoon weer in exact hetzelfde kopieer- en plak antwoord. Wij zijn inmiddels een week met de verkoper in dispute maar er verandert niets! Het lijkt er op dat het een kwestie van ‘ Wie heeft de langste adem’ wordt. Maar wij geven niet op! Het gaat ons in de eerste plaats om onze dochter want zij moest zes weken kranten rondbrengen voordat zij het bedrag bij elkaar had en op deze manier komt ze er wel erg sneu af. De twintig euro invoerrechten dat is pech hebben en een wijze les voor de volgende keer. Maar nog eens 27 euro er tegenaan gooien om de rugtas terug te sturen gaat echt niet gebeuren. Wat kunnen wij nu nog doen?

    • Alexander Bericht auteurBeantwoorden

      Hey Lida!

      Wat een vervelende situatie voor jou en jouw dochter. Je hebt een goede stap gezet door een refund aan te vragen, het beste kan je via VanDijl.ga/dispute verder gaan met dit geschil zodat AliExpress het zelf oplost, niet de verkoper.

      Helaas kunnen dit soort dingen gebeuren, door in ieder geval altijd onder de 22 euro te blijven voorkom je extra kosten zoals inklaringskosten en BTW.

      • Lida Beantwoorden

        Beste Alexander,

        Zojuist heb ik deze reactie van de verkoper ontvangen. Dit is exact hetzelfde antwoord van zoveel in een reeks.
        ——————————————————–Verkoper: Our backpack is perfect when we send it to you,this is not our problem.Please send it back to us. In the world,we need understanding and kind.For this backpack,we have no profit.We just want to sell more.We also want you can get it perfect.If you don’t willing to send it back to us,we give you 3USD,please help us close the dispute now.Thanks
        ——————————————————–
        Met vriendelijke groet, Lida.

  9. Lida Beantwoorden

    Beste Alexander,

    Wij kregen gisteren bericht van AliExpress waarin staat dat AliExpress in gaat grijpen om het geschil tussen ons en de verkoper op te lossen.

    ——————————————————–
    AliExpress Involved

    Regarding for your order:91813278551998, AliExpress has intervened to help you solve the dispute. You can still negotiate with the seller for a mutual agreement or agree to the solution provided by AliExpress during this period.

    Note: You can resolve the issue by clicking ‘Add a New Proposal’, ‘Accept’ (to accept the seller or AliExpress’ proposal), ‘Upload Evidence’ or ‘Edit’ (to modify comments on the proposal).
    ——————————————————–

    Kun je mij vertellen wat er nu verder gaat gebeuren? Tot nu toe heb ik nog geen reactie meer gehad. De verkoper reageerde steeds op een op zijn zachtst gezegd rare manier waarvan ik denk dat het wel eens een tactiek kan zijn om er onder uit te komen. Volgens Post NL is de afzender dus de verkoper verantwoordelijk voor het verzonden pakket en is hij tevens verzekerd voor schade daaraan, dit is een internationale afspraak. Hij is dus degene die dit geschil op kan lossen door het aankoopbedrag naar ons terug te storten en hij kan dat weer claimen bij de verzekering. Dit heb ik ook al een paar keer in de berichten op het ‘dispute’ gezet maar die man valt honderd keer in herhalingen, daar kun niet mee links-of rechtsom! Wat is nu de volgende stap?

    Met vriendelijke groet, Lida.

  10. Pat Beantwoorden

    Beste Alex, ik bestel vaak bij alieexpress alleen vandaag kreeg ik een pakket wat ten eerste lang bij de douane bleef hangen en toen ik heb aankreeg een lege verpakking met een groot rood kruis erop.
    Contact gehad met de verkoper die reageert alles behalve vriendelijk en wil niet met een oplossing komen.
    Heb een geschil geopend en nu verder ?
    Verkoper wil niks terugbetalen.

    Mvg

  11. Anthony Beantwoorden

    ik bestel ook geregeld producten maar ik stop er mee. producten die nooit aangekomen zijn paar keer over een geschil verloren het valt mij wel op bij iets duurdere producten win je het geschil nooit IP buiten camera gekocht wie na 2 dagen kapot was 20 euro inklaring betalen kon hem terug sturen ben ik 20 euro kwijt. verkoper moeilijk doen foto sturen ik moest van alles proberen wat ik al allemaal gedaan had .ik ben er klaar mee met aliexpress. betaal liever iets meer voor een goed product goedkoop halen is duur betalen. ik kan zo wel doorgaan ROMMEL.

    m.v.g.

    Anthony

Geef een reactie