AliExpress Nederland: Bereikbaarheid en telefoonnummer

Door de terugkerende vraag naar het telefoonnummer van AliExpress Nederland heb ik besloten om daar wat uitleg over te geven. Om te beginnen, AliExpress Nederland bestaat niet. Er is geen kantoor in Schiedam en ook zeker geen Nederlandstalige klantenservice.

AliExpress werkt vanuit China en sommige verkopers versturen ook vanuit andere landen, waaronder Rusland, Estland, Singapore en Hong Kong. De klantenservice is bereikbaar via http://s.click.aliexpress.com/e/bEamu76 en de individuele verkopers zijn bereikbaar via http://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm.

Het telefoonnummer 030 655 1979 is van Alexander van Dijl International. Wij helpen mensen graag met vraagstukken over AliExpress. In deze blog vat ik enkele veelgestelde vragen samen, zodat jij niet hoeft te wachten op antwoord van ons uit.

Veelgestelde vraag: Hoe kan ik AliExpress Nederland bereiken?

AliExpress Nederland - WereldkaartAliExpress Nederland bestaat niet en kan dus ook niet worden bereikt. Er is geen telefoonnummer, geen e-mailadres. Wij hebben zelfs al uitgebreid contact gehad met de Politie om hier uitleg over te geven, aangezien er ook veel mensen zijn die aangifte doen met de verwachting dat daarmee geld terug gestort gaat worden.

Wanneer jij contact wilt hebben ga je naar http://s.click.aliexpress.com/e/bEamu76 en neem je contact op via chat. Deze chat is in het Engels, waardoor het voor sommige mensen handig is om een systeem als Google Translate te gebruiken om het gesprek te vertalen.

AliExpress is mijn huisnummer vergeten, wat moet ik doen?

In vrijwel alle gevallen is het huisnummer weggevallen in de AliExpress account. Controleer daarom altijd http://s.click.aliexpress.com/e/i2zzrnI en pas het adres aan mocht het niet kloppen. Wanneer een pakket is verstuurd zonder huisnummer zal het meestal terug worden gestuurd naar de afzender.

Via http://s.click.aliexpress.com/e/iqj6yfm kan je bestellingen altijd volgen. Met het trackingnummer in combinatie met sites als PostNL.post, InternationalParcelTracking.nl en Track24.net kan je de status van een pakketje inzien.

Mijn AliExpress pakketje is al erg lang onderweg, wat moet ik doen?

Pakketjes kunnen er lang over doen. Wij hebben hier producten besteld die na een maand pas binnenkwamen, sommige deden er nog langer over. De tijden waar jij rekening mee moet houden zijn de volgende:

15 dagen: Nadat een pakketje is gemeld als ontvangen heb jij als koper nog 15 dagen de tijd om een zogenoemd “Dispute” of “Geschil” te openen. Daarna is het niet meer mogelijk en kan je dus ook geen geld terugkrijgen, ook als een pakketje helemaal niet binnen is gekomen.

60 dagen: Dit is de tijd waarbinnen een pakketje binnen moet zijn. Is een pakketje na 60 dagen nog niet binnen, dan meld AliExpress het wel automatisch als ontvangen. Zorg er daarom ook voor dat jij een “Dispute” of “Geschil” opent zodra deze tijd is verstreken.

75 dagen: Heb jij het pakketje niet binnen en zijn er meer dan 75 dagen verstreken, dan is er niets meer aan te doen. Het geld is dan al overgemaakt naar de verkoper en AliExpress helpt hier verder niet mee. Wil jij toch nog een vraag stellen daarover? Neem dan contact op met de klantenservice van AliExpress.

13 gedachten over “AliExpress Nederland: Bereikbaarheid en telefoonnummer

  1. j Booij Beantwoorden

    Ik kan al een poos niet meer op de site van Aliexpres komen,er wordt om een mobil telefoonnummer gevraagt,ik vul het in ,zal een berichtje krijgen om te valideren maar er komt niks,
    wat is er sind kort veranderd ik heb al verschillende keren iets gekocht dat ging steeds goed.
    Dat berichtje is dat een app,of sms?,ik heb geen internet op mijn mobil

    • Alexander Bericht auteurBeantwoorden

      Hey Jaap,

      Zou je met mij contact op willen nemen via chat? Meestal is dit probleem vrij snel op te lossen. Ik ben vanaf 16:00 weer online.

  2. Vtje Beantwoorden

    Totaal niet tevreden met de service die Alexander van Dijl geeft. Laat je dagen wachten op antwoord en reageert totaal niet klant vriendelijk. Nadat ik hier wat van gezegd heb, heeft hij mij niet verder geholpen. Zeer ontevreden dus!!!

  3. Patricia Beantwoorden

    Ik heb te kleine schoenen voor mijn dochter binnen gekregen resultaat huilend meisje van bijna 7 en ik wil een nummer van aliexpress wie o wie weet dat

  4. laetitia willemsen Beantwoorden

    ik ben nederlands maar heb hier even mijn bericht ge copy pasted wat in het engels is:
    i opened a dispute on aliexpress on order 94228432618018

    i order 10pcs and received only 1.
    i noticed at arriving the tracking number was different then where it was send with.
    so i pealed away the incorrect one. and the correct one was underneath! also the package is small for only 1 pc. while i should have received 10pcs. 10pcs never gonna fit in that small package.
    also on the package it says 10pcs. while only 1 fit in.

    now the judgement say i need to provide evidence. but i already did with the pictures!

    please help me out. i paid allot of money.
    this seller cant be trusted!

    kind regards
    laetitia willemsen

    de klanten service is tegenwoordig een robot. heb je niks meer aan.
    ik heb dit naar dit email adres gestuurd: tradesecurity@aliexpress.com
    zal dit wat uitmaken? we praten hier over 100€ in de sloot!

    mvg laetitia

  5. Soraya Beantwoorden

    Hallo! Ik heb ondertussen al erg veel moeite gedaan, om mijn e-mail adres te wijzigen. Op de app lukt dat niet, via de website kun je met een omweg (via FAQ) naar je account gaan, deze pagina blijft steeds verversen zodat ik ook telkens opnieuw moet inloggen, en niet verder kan ik het wijzigen van mijn e-mail adres. Ik heb via een chat op de website van AliExpress een link gekregen waarmee ik mijn oude e-mail kon valideren. Zodat ik mijn nieuwe kon invullen, nogmaals een code invullen en klaar! (Zou je denken)

    Nu komt het: AliExpress geeft aan dat mijn NIEUWE e-mail adres al bestaat. Dus moet ik een andere kiezen.

    Wie kan mij helpen??

    Want wie anders gebruikt mijn nieuwe adres dan? Het is krap twee dagen oud hahaha

  6. Georgette Beantwoorden

    Het is erg balen dat ik geen contact krijg met Aliexpress! heb iets besteld en dat is niet aangekomen. Via track 17 zou het nog opgehaald moeten worden door de koerier in Nederland! De tijd is verlopen en volgens Ali is het afgeleverd. Niet dus! kan geen dispute openen omdat mijn bestelling gesloten is. En de “live”chat is een computer! Echt Belachelijk!!! Kan je me vertellen wat ik nog kan doen. Gaat niet om een groot bedrag maar toch het principe!

Geef een reactie