AliExpress Bestelling niet ontvangen?

Heb jij een AliExpress bestelling geplaatst en deze niet ontvangen? Is AliExpress betrouwbaar? In deze blog ga jij lezen wat jij kunt doen als er iets mis gaat.

Natuurlijk geef ik jou ook een aantal tips om jouw ervaringen met AliExpress te verbeteren. Jij gaat in deze blog lezen waarom iDeal soms niet werkt en wat jij daaraan kunt doen.

Ik heb mijn AliExpress bestelling niet ontvangen, wat nu?

aliexpress betrouwbaarWanneer jij een bestelling niet ontvangt is het het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de verkoper. Dat kan op de volgende manier:

  1. Ga naar VRLX.ga/ali..
  2. Log in op jouw AliExpress account.
  3. Ga naar het overzicht van bestellingen.
  4. Klik op de Contact link om contact op te nemen met de verkoper.

Kom jij er zelf niet uit? Neem dan even contact op met met [email protected]. Wij kunnen jou helpen en hebben daarvoor jouw gebruikersnaam en wachtwoord voor jouw AliExpress account nodig.

Is AliExpress betrouwbaar?

Met ruim 100 bestellingen die wij vanuit AlexandervanDijl.nl hebben geplaatst kan ik met zekerheid zeggen, ja!

Wanneer jij jouw bestelling op de juiste manier plaatst en de bestelling volgt zal jij geen enkel probleem ervaren.

De volgorde is als volgt:

  1. Ga naar VRLX.ga/ali
  2. Log in op jouw account of maak een account aan.
  3. Bestel jouw producten na het inloggen.
  4. Houd jouw bestelling in de gaten via het trackingnummer.

Kom jij er zelf niet uit? Neem dan even contact op met met [email protected]. Stuur het tracking nummer mee, dan kijken wij het graag voor jou na.

Hoe kan ik met iDeal betalen?

Een betaling via iDeal is relatief eenvoudig, ook hiervoor moet je de stappen op de juiste volgorde volgen:

  1. Ga naar VRLX.ga/ali
  2. Log in op jouw account of maak een account aan.
  3. Bestel jouw producten na het inloggen.
  4. De iDeal optie staat erbij zodra je bent ingelogd via VRLX.ga/ali.

Wij horen met enige regelmaat dat iDeal niet werkt. Door via VRLX.ga/ali in te loggen werkt het in vrijwel alle gevallen wel.

Heb jij ervaring met AliExpress? Laat jouw reactie achter!

Originally posted 2017-05-15 09:15:12.

14 gedachten over “AliExpress Bestelling niet ontvangen?

  1. Rene Beantwoorden

    Helaas kan ik geen contact krijgen met Ali Express of een dispute openen.
    Ik heb iets besteld maar het adres klopte niet er srond iets op van box15 of zo terwijl mijn adres bij Ali Express wel goed staat bij mijn gegevens.
    Maar goed, de track en trace geeft aan dat het product is afgeleverd, ik heb dus Post.nl gebeld en die vertelden mij dat het product is geretourneerd naar de afzender want het adres klopte niet.
    Ik heb het bedrijf gemaild waar ik de adapters had besteld en die meld doodleuk dat ik bij Ali Express moet zijn want zij hebben verzonden en bij Ali Express kom ik niet verder omdat het product dus op afgeleverd staat om moedeloos van te worden.

  2. Yulisha Beantwoorden

    Er gaat nogal eens iets mis. Zo heb ik een draadloze lader besteld met Koreaans logo, kreeg een Amerikaans logo…. chinees wekkertje besteld, glas was kapot bij aankomst. Jurkje maat xxl, dochter van 11 ( maat 140) paste hem beter dan ik…. (normaal maat l), maar was geen kindermodel, dus weggedaan… 2 keer diamond paint besteld. Miste de 1e keer 5 zakjes steentjes, de 2e keer 15…., ach, doe er niet heel moeilijk over. Steentjes kan je in nl voor 40 ct per zakje bijbestellen, de lader ligt nog in de kast, en de wekker en jurk hebben we weggedaan. Het is zo goedkoop allemaal dat je dat maar op de koop toe moet nemen denk ik dan….

    Heb ook genoeg positieve ervaringen er tegenover staan… dat scheelt.

  3. S. de Boer Beantwoorden

    Koop niet bij Aliexpress!!!!. Aliexpress faciliteerd Chinese oplichters. De Kopersgarantie van Aliexpress bestaat niet. Zelfs ingeval van duidelijke oplichting (bewijs aangeleverd) besluit Aliexpress echter tot een gedeeltelijke terugbetaling, maar die terug-betaling laat al meer dan een maand op zich wachten. Advies: doe zaken met Ebay met betalingen via PayPal. Altijd zondermeer volledige kopersgarantie ervaren.

  4. Peter Timmerman Beantwoorden

    Tijdens het opmaken van mijn bestelling doe ik de betaling via paypal , dan krijg een melding dat er iets verkeerd is gegaan . Het bedrag is van mijn paypal maar ik heb geen bevesting van mijn bestelling . Na opnieuw uitlogen en weer inloggen staat er niks bij mijn bestellingen . Maar toch is het bedrag van mijn rekening !

  5. rudy coussens Beantwoorden

    ik krijg geen enkele bestelling nog binnen ( betreft hengelmateriaal ) ik heb eens iemand 1 ster gegeven ipv 5 sterren, want daar azen ze op, maar als ik de verkeerde bestelling krijg en als deze dan nog niet werkt ook kan ik toch geen 5 sterren geven, en sindsdien ontvang ik qua hengelmateriaal niets meer en moet telkens een dispute doen en een refund vragen, ik denk dat ze met elkaar communiceren en je zo blokken ……………

  6. Joop Beantwoorden

    Zelf ook een paar magneten besteld bij aliexpress,alles ging goed en met tracking gevolgd ,maar niets binnen gekomen.na veel zoeken en veel heen en weer geschrijf met ali en verkoper nog steeds niks kan geen geschil of dispuut openen omdat je hoopt dat het toch nog aankomt ,wacht je ook nog eens te lang.volgens track zou alles in nederland zijn en nog niet geleverd .de spullen in maart besteld en nu is het al juni ik zou niet weten wat ik nu nog moet doen om mijn magneten of mijn geld terug te krijgen.

  7. Cees Beantwoorden

    Hoi, ik heb helemaal wat moois, ik heb als trackstatus dat mijn pakketje is afgeleverd en wel afgelopen nacht om 3 minuten voor twaalf.. in de brievenbus staat erbij… nou echt niets in de brievenbus maar track&trace zegt van wel.. ja dan ben je klaar denk ik.. geen bewijs.. mijn woord tegen postnl .. contact gehad met postnl en inderdaad is het afgeleverd zeggen hun.. ik moet nu een paar dagen wachten en weer contact opnemen. dan weet ik het antwoord al wel. dat ik pech heb.. nou de verkoper heeft bewijs dat het geleverd is en ik heb niets.. met lege handen sta ik dan.. ben er we even klaar mee met bestellen op aliexpress, vierde transactie pas en nu gaat het al mis.. eigenlijk niet bij ali maar bij postnl..

  8. Ron Wijdeveld Beantwoorden

    Waarom heb ik bij ALIEXPRESS CHINA en ALIEXPRESS NEDERLAND een gevoel dat we bedonderd worden.
    De recenties van het adres in Nederland zijn óók niet geweldig wanneer het telefonisch niet te bereiken is, het tenminste schimmig te noemen.
    Laten we wel wezen wij als consumentne worden steeds vaker bedonderd door onfrisse lieden.
    Zo óók deze mailer

    • Alexander van Dijl Bericht auteurBeantwoorden

      Dankjewel voor jouw bericht, Ron! Ik laat dit bericht staan, zodat ik wat uitleg kan geven.

      AliExpress Nederland is ervoor bedoelt om mensen te helpen. Dat wil zeggen, mensen die hulp willen hebben en het vertrouwen hebben dat hylp mogelijk is. Het adres is mijn privé adres en heeft dus ook feitelijk niets met AliExpress te maken.

  9. Hans Beantwoorden

    Met wish had ik leuke ervaringen. 90% aangekomen. 10% niet. Ik maak melding. Krijg mijn geld terug. Echter verzendkosten kunnen hoger zijn dan de producten zelf. Ik ging vervolgens bestellen bij aliexpress. Dan koos ik voor spullen die ” gratis” bezorgd zouden worden. In het begin ging het goed. Tot december. In december heb ik bestellingen geplaatst die nog niet zijn binnen gekomen. Ze zouden nog bekend worden corona binnen komen. Telkens wordt levertijd verlengd. Openen van dispuut is bij 2 producten gelukt. Bij de een begrijp ik niet hoe. Bij de tweede had ik aangegeven dat ik product had ontvangen maar kapot was. Opmerking geplaatst dat ik hem niet heb ontvangen. Het gaat niet om grootse bedragen, maar heb mijn twijfels of ik het geld terug krijg. Ze hoeven maar te zeggen dat ze geleverd hebben, ben ik uitgepraat. Een rechtszaak is zinloos. Geldt het Chinese recht of Nederlandse? Wie moet je aansprakelijk stellen? De tijd en energie die je er in zal steken zal niet opwegen tegen de mogelijke baten. Ik ben het vertrouwen kwijt. Voorlopig geen bestellingen meer.

  10. Marinus Beantwoorden

    Mijn pakket is nooit aangekomen.Regelmatig naar diverse locale postkantoren geweest om te vragen, maar niets.Contact opgenomen met verkoper, die vraagt dat je een onderzoek in moet dienen om het uit laten zoeken door Postnl.Nou Postnl stuurt je weer terug naar de verkoper en zegt je doodleuk dat die verkoper dat zelf moet doen in China.Pakket was namelijk aangemeld maar nooit fysiek aangekomen.Aliexpress CMT heeft verkoper in het gelijk gesteld omdat volgens hun het pakketje bij het postkantoor is en ik WEL even de moeite moet doen om het op te halen.Aliexpress CMT heeft dit dus ook tegen de verkoper gezegd, waarop hij geen verantwoordenlijkheid meer neemt.

    Dus geen refund of pakket.

    Het gaat om een pakketje van 32 euries.

    Zolang alles goed gaat is er niets aan de hand, maar als het mis gaat, maak je borst dan maar alvast nat!

    LT096099415NL

    AliExpress Standard Shipping

  11. jurgen Beantwoorden

    Volgens mij werkt deze link niet, ook problemen dat ik geen bestelling ontvang maar wel mijn geld kwijt ben

  12. Marc Beantwoorden

    Had bij Aliexpress een smartphone besteld, bestemming Spanje, alle doc’s online ingevuld voor inklaring bij de Spaanse Douane, moest dan 66euro inklaringskosten online
    betalen, dat lukte langs keen kanten, wat ik ook probeerde. Dit aan Aliexpress en de verkoper gemeld, en bewijsstukken ingediend,want we waren al 2 maanden voorbij de aflever datum. Antwoord bewijs ongeldig geen refund, verkoper word betaald, case closed. Email van de douane gekregen dat Smartphone nu terug gestuurd gaat worden naar land van origin. ook dit bewijs ingediend bij Aliexpress, afwachten wat nu hun reactie gaat zijn,. één ding is zeker hun custumer protection is bullshit, ik koop er niets meer.

  13. Gerard Beantwoorden

    7 bestellingen die gecombineerd verzonden zijn en op 7 juli zouden zijn bezorgd, niet ontvangen, wel automatisch ontvangst bevestigd, door omstandigheden was ik niet in staat op tijd een dispute in te dienen, van alles geprobeerd, maar je word door de verkopers een prettige dag gewenst en door Aliexpress het bos in gestuurd met de melding “geen terugbetaling”, en verwijzen je naar Post NL of DHL, waar ze ook niks kunnen doen, de kopers bescherming stelt niets voor, gewoon waardeloos en geen service, ook de klantenservice is niet bereikbaar voor dit, er zit alleen een chatbot, waardeloze organisatie, en alles op Aliexpress ook steeds maar duurder met soms gigantische verzendkosten, beter maar absoluut niet meer kopen via Aliexpress, vindt ze absoluut onbetrouwbaar

Geef een reactie